De veranderingen binnen investment banking over de laatste jaren

Binnen de wereld van investment banking is het een hectische zaak, zolang de markt open is blijft er gehandeld worden en is geld een nummer 1 prioriteit. Wat mooi is aan dit soort bedrijven, is dat er een duidelijke hiërarchie heerst binnenin. Een gemiddelde investment bank kan verdeeld worden in twee stukken, een front en een back office. In dit onderstaand artikel ga ik het verschil en de overeenkomsten tussen beide vertellen, ook leg ik je uit hoe beide geautomatiseerd kunnen worden.

Een front office van een bedrijf bestaat altijd uit de personen die direct contact hebben met klanten en ook zorgen voor de directe cashflow, zonder de front office zou het bedrijf geen gezicht hebben en zou het bedrijf dus ook nooit aangesproken worden. Een voorbeeld hiervan zijn die stressvolle Wall Street zakenmannen die constant aan de telefoon zitten en sales proberen te maken, zonder hun zouden banken voor 1990 het nooit hebben overleefd.

Naast een klassieke front office bestaat er ook een back office, sommige mensen zien dit als de hersenen van het bedrijf, de back office bestaat meestal uit mensen die voor support en de administratie van het bedrijf zorgen. In het Engels zou de back office de letterlijk backbone van het bedrijf zijn, volgens sommige front office mensen willen back office werknemers alleen maar naar het front office. Maar dit is niet waar, genoeg mensen in de back office vinden hun plek al druk genoeg en kunnen geen plezier halen uit klantcontact.

Tegenwoordig is dit niet meer zo, bijna alles is geautomatiseerd op het klantcontact van de back office na. Elke Wall Street transactie die gemaakt wordt, word gedaan via een computeralgoritme die preciezer en efficiënter werkt dan elke handelaar die ooit bestond. Front office software en Back office software hebben de investment banking scene over genomen en dat zal ook zo blijven.

Bezoek de website voor meer informatie :