Starterslink
Image default
Bedrijfsvoering

Waarom een freelance SEO specialist inhuren? | Ralf van Veen

Wat zijn interne links?
Interne links zijn hyperlinks die verwijzen naar (doel) hetzelfde domein als het domein waar de link op staat (bron). In lekentaal is een interne link een link die verwijst naar een andere pagina op dezelfde website.

Codevoorbeeld
Optimaal formaat
Gebruik beschrijvende trefwoorden in ankertekst die een zin geven aan het onderwerp of trefwoorden die de bronpagina probeert te bereiken.

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen.

Wat is een interne link?
Interne links zijn links die van één pagina op een domein naar een andere pagina op hetzelfde domein gaan. Ze worden vaak gebruikt in de hoofdnavigatie.

Dit soort links zijn nuttig om drie redenen:

Ze stellen gebruikers in staat om door een website te navigeren.
Ze helpen bij het vaststellen van een informatiehiërarchie voor de betreffende website.
Ze helpen link equity (ranking power) te verspreiden over websites.
SEO beste praktijken
Interne links zijn het meest nuttig voor het opzetten van de site architectuur en het verspreiden van link equity (URL’s zijn ook essentieel). Om deze reden gaat deze sectie over het bouwen van een SEO-vriendelijke site architectuur met interne links.

Op een individuele pagina moeten zoekmachines de inhoud zien om pagina’s in hun enorme trefwoord-gebaseerde indexen te kunnen weergeven. Ze moeten ook toegang hebben tot een kruipbare linkstructuur – een structuur waarmee spinnen door de paden van een website kunnen bladeren – om alle pagina’s op een website te vinden. (Om een glimp op te vangen van hoe de linkstructuur van uw site eruit ziet, probeer uw site via Link Explorer uit te voeren.) Honderdduizenden sites maken de kritieke fout om hun hoofdlinknavigatie te verbergen of te begraven op een manier die zoekmachines niet kunnen bereiken. Dit belemmert hun vermogen om pagina’s in de indexen van de zoekmachines te krijgen. Hieronder is een illustratie van hoe dit probleem kan gebeuren:

In het bovenstaande voorbeeld heeft Google’s kleurrijke spin pagina “A” bereikt en ziet interne links naar de pagina’s “B” en “E”. Hoe belangrijk de pagina’s C en D ook mogen zijn voor de site, de spin heeft geen mogelijkheid om ze te bereiken – of zelfs maar te weten dat ze bestaan – omdat er geen directe, kruipbare links naar die pagina’s verwijzen. Wat Google betreft, deze pagina’s bestaan in principe niet – grote inhoud, goede keyword targeting en slimme marketing maken helemaal geen verschil als de spinnen die pagina’s niet kunnen bereiken.

De optimale structuur voor een website zou eruit zien als een piramide (waar de grote stip bovenaan de homepage is):

Deze structuur heeft een minimum aan links mogelijk tussen de homepage en een bepaalde pagina. Dit is nuttig omdat het link equity (ranking power) door de hele site kan stromen, waardoor het rangpotentieel voor elke pagina toeneemt. Deze structuur is gebruikelijk op veel goed presterende websites (zoals Amazon.com) in de vorm van categorie- en subcategorieënsystemen.

Maar hoe wordt dit bereikt? De beste manier om dit te doen is met interne links en aanvullende URL-structuren. Ze linken bijvoorbeeld intern naar een pagina op http://www.example.com/mammals… met de ankertekst “katten”. Hieronder staat het formaat voor een correct geformatteerde interne link. Stel je voor dat deze link op het domein jonwye.com staat.

In de bovenstaande illustratie geeft de “a”-tag het begin van een link aan. Link tags kunnen afbeeldingen, tekst of andere objecten bevatten, die allemaal een “klikbaar” gebied op de pagina vormen dat gebruikers kunnen gebruiken om naar een andere pagina te gaan. Dit is het oorspronkelijke concept van het internet: “hyperlinks.” De doorverwijslokatie geeft de browser en de zoekmachines aan waar de linkpunten zich bevinden. In dit voorbeeld wordt verwezen naar de URL http://www.jonwye.com. Vervolgens beschrijft het zichtbare gedeelte van de link voor bezoekers, de zogenaamde “anchor text” in de SEO-wereld, de pagina waar de link naartoe wijst. In dit voorbeeld gaat de pagina waarnaar verwezen wordt over custom belts van een man genaamd Jon Wye, dus de link gebruikt de ankertekst “Jon Wye’s Custom Designed Belts”. De </a> tag sluit de link af, zodat later op de pagina niet het link attribuut wordt toegepast op de elementen.

Dit is het meest elementaire formaat van een link – en het is zeer begrijpelijk voor de zoekmachines. De spiders van de zoekmachine weten dat ze deze link moeten toevoegen aan de linkgrafiek van het web, deze moeten gebruiken om quere-onafhankelijke variabelen (zoals MozRank) te berekenen en deze te volgen om de inhoud van de pagina waarnaar wordt verwezen te indexeren.

Hieronder staan enkele veel voorkomende redenen waarom pagina’s mogelijk niet bereikbaar zijn en dus niet geïndexeerd kunnen worden.

Koppelingen in de vereiste formulieren voor het indienen van aanvragen
Formulieren kunnen elementen bevatten die zo elementair zijn als een vervolgkeuzemenu of elementen die zo complex zijn als een volledige enquête. In beide gevallen zullen zoekspinnen niet proberen formulieren “in te dienen” en dus zijn alle inhoud of links die toegankelijk zijn via een formulier onzichtbaar voor de engines.

Links alleen toegankelijk via interne zoekvelden
Spinnen zullen niet proberen om zoekopdrachten uit te voeren om inhoud te vinden, en daarom wordt geschat dat miljoenen pagina’s verborgen zijn achter volledig ontoegankelijke interne zoekvakken.

Links in Niet-parseerbare Javascript
Links gebouwd met behulp van Javascript kan ofwel uncrawlable of gedevalueerd in gewicht, afhankelijk van hun implementatie. Om deze reden, is het recommeert

Bezoek de website voor meer informatie : https://ralfvanveen.com