Alle bedrijven hebben te maken met enorm veel administratief werk. het begint al bij alle administratie die komt kijken bij het produceren van het product of de dienst van het bedrijf. Daarna komen, afhankelijk van het type bedrijf, transacties met consumenten erbij kijken. Daarbij komt ook nog alle administratie van alle stakeholders. Niet te vergeten, een belangrijk onderdeel, de administratie van alle werknemers. Als bedrijf heb je nu eenmaal de verantwoordelijkheid om de administratie voor je werknemers uit te voeren. Dit is bij elkaar een flink karwei, waarbij je gemakkelijk het overzicht kunt verliezen. Voorheen werden gegevens bewaard in verschillende dossiers. Als er iets veranderde of teruggezocht moest worden, dan moesten de dossiers doorgekeken worden. Echter is dat tegenwoordig gelukkig anders. Door de digitalisering van tegenwoordig kan alles digitaal verwerkt worden en als er iets opgezocht moet worden, kan dit met een paar drukken op de knop. Afgelopen jaren wordt het nog een stapje makkelijker gemaakt. Er zijn nu bedrijven die software ontwikkelen die bijvoorbeeld manager self service mogelijk maakt. Zo heb je een online programma die managers en Human Resources medewerkers toegang geven tot de nodige gegevens van medewerkers binnen het bedrijf. Je kunt mensen bevoegd maken om bepaalde gegevens te kunnen zien of noodzakelijke gegevens over werknemers toevoegen. Ook kun je het combineren met een werkkostenregeling. Op die manier kunnen werknemers zelf aangeven welke kosten ze hebben gemaakt en wordt het automatisch toegevoegd aan het systeem. Als organisatie kun je zodoende op een hele overzichtelijke en efficiënte manier werken. Ook draagt het erg bij aan de transparantie in het bedrijf. Uiteindelijk zal je daar als organisatie veel baat bij hebben, zeker in de huidige maatschappij wordt er veel waarde gehecht aan transparantie. Zo een systeem zal daarom een investering zijn die zich zeker de moeite waard zal bewijzen. |
Bezoek de website voor meer informatie : http://www.cbbs.nl/category/werkkostenregeling/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Ga voor het boekhoudkantoor dat u volledig ontzorgd Als ondernemer heeft u het vaak al druk genoeg. Het is veelal moeilijk om ook nog de administratie te verzorgen en de salarisadministratie zelfstandig af...
- Contentmarketing als manier om inkomsten te genereren In elk bedrijf is het belangrijk om uw doelgroep duidelijk te begrijpen. Contentmarketing verschilt niet van andere methoden om een klantenbestand te verzamelen. Het is...
- Houd de administratie bij! Veel mensen hebben moeite met de administratie. Daarom begin ik vandaag niet met dit blogberichtje. Hoe kan het dat we massaal bezig zijn met de...
- Waarom een slotenmaker in Utrecht jou goed kan helpen met een beveiligen van jouw bedrijf Waarom een slotenmaker in Utrecht jou kan helpen met het beveiligen van jouw bedrijf Photo by Ellen26 on Pixabay Bedrijven moeten voortdurend vechten om hun...
- Waarom een ergonomische werkomgeving zó belangrijk is Je hoort het steeds vaker: Een ergonomische werkplek is belangrijk, maar wat is een ergonomische werkplek eigenlijk en wat maakt dat het zó belangrijk is?...
- Zo maak je de werkvloer veilig! Er is niks belangrijkers binnen een bedrijf dan haar werknemers. Het primaire belang van een bedrijf zou moeten zijn dat er wordt gekeken naar de...